POGRANICZA. Dźwiękowe zapisy terenowe


„Pogranicza. Dźwiękowe zapisy terenowe” to projekt nieformalnej edukacji, badający środowisko akustyczne człowieka wraz z jego całym kontekstem kulturowym, społecznym, geograficznym. Niekonwencjonalne działania, głównie w formie warsztatów, skierowano do dzieci i młodzieży z niewielkich miejscowości woj. warmińsko-mazurskiego. Celem działania było zapoznanie uczestników działań z istotą i obróbką dźwięku oraz uwrażliwienie na muzykę otaczającej przestrzeni, na siłę słowa mówionego.

Projekt bada możliwości wykorzystania muzyki, dźwięku w edukacji i kulturze, upowszechniając wiedzę na temat dźwięków i muzyki współczesnej. Ze względu na specyfikę obszaru działania, motyw przewodni warsztatów stanowić będą: estetyka wody, twórczo pojęta hydroakustyka, a także antropologia pogranicza. Tropiąc miejscowe legendy i hybrydy pejzażu dźwiękowego Mazur i Podlasia projekt generuje dźwiękową mapę obszarów transgranicznych, pogranicza.


Pogranicza. Dźwiękowe zapisy terenowe · POGRANICZA. Dźwiękowe zapisy terenowe



Zrealizowano w ramach Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa
Narodowego na rok 2019